دانش و زندگی

ساخت وبلاگ

بخش دانش تبیان

فلش کردن

فلش کردن رام گوشی ضرر دارد ؟

قطعا و بدون هیچ شکی فلش کردن مشکلی ندارد و به گوشی هیچ ضرری ندارد و به هر تعداد باری که زده شود اصلا مهم نیست .

اگر دنبال دلیل هستین ادامه را مطالعه کنید و در غیر اینصورت پاسخ تا این حد کافیست .

به چه دلیل فلش کردن مضر نیست ؟

به این دلیل که سخت افزار به خودی خود به هیچ دردی جز انداختن به سطل آشغال نمی خوره و سخت افزار توسط نرم افزار مدیریت می شود و رام یا سیستم عامل گوشی را با اصطلاحی به نام فلش زدن بر روی سخت افزار پیاده می کنند تا سخت افزار قابل استفاده گردد . همانند ویندوز بر روی کامپیوتر ، اندروید بر روی گوشی ها

آیا تعداد دفعات فلش کردن محدود است ؟

نخیر به هیچ عنوان محدود نیست و به تعداد دلخواه می شود فلش کرد .

فلش کردن چه مزیتی دارد ؟

می شود گفت فلش کردن گوشی سرتاپا مزیت است

می شود ویروس های گوشی را از بین برد

خطاهای موجود در سیستم عامل را رفع کرد

در خیلی از مواقع مصرف باتری به دلیل سبکی نرم افزاری کاهش می یابد

سرعت گوشی افزایش می یابد

می شود نسخه سیستم عامل را با فلش کردن ارتقا داد


منبع : عصر ایران
5 ویدیو ادیتور برتر اندروید

5 ویدیو ادیتور برتر اندروید

کدام ورژن ویندوز 10 را نصب کنم ؟؟

کدام ورژن ویندوز 10 را نصب کنم ؟؟

14 قابلیت جدید ویندوز 10

14 قابلیت جدید ویندوز 10

ویندوز 8 و برنامه های سرخود!

ویندوز 8 و برنامه های سرخود!

- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 146 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 3:06

مریم السادات ساداتی، ایده پرداز و مجری طرح «پرتوزای کلسیم D۳ » با بیان اینکه ویتامین D۳ را «کوله کلسیفرول» می نامند، گفت: ویتامین D۳ ، یکی از ویتامین های لازم برای بدن و از ویتامین های محلول در چربی است که از طریق کنترل کلسیم و فسفر به رشد و استحکام استخوان ها و همچنین از طریق ژن های هسته سلول، به رشد سلول های بدن کمک می کند.

وی با تاکید بر اینکه منبع اصلی دریافت این ویتامین علاوه بر منابع گیاهی در غلات، تخم مرغ، شیر، منابع حیوانی مانند «ساردین» است، عنوان کرد: این نوع ویتامین در نور آفتاب نیز وجود دارد به طوریکه  ۱۰ تا ۲۰ دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید، نیاز بدن انسان به این ویتامین را تأمین می کند. کمبود این ویتامین باعث بیماری هایی نظیر پوکی استخوان در کهنسالی می شود.

ساداتی اظهار داشت: با توجه به گسترش روزافزون بیماری پوکی استخوان در افراد جامعه، بر آن شدیم تا روی فقر ویتامین D۳ تمرکز کنیم و به طراحی پرتوزای این نوع ویتامین در قالب یک لامپ بپردازیم.

وی با اشاره به طرح خود، افزود: این پرتوزا، می تواند ویتامین کلسیم D۳ را که مورد نیاز افراد جامعه است تامین می کند. با برطرف شدن این ویتامین از بروز بیماری هایی مانند راشیتیسم در کودکان، استئومالاسی در بزرگسالان و پوکی استخوان در کهنسالان جلوگیری می شود.

ساداتی با بیان اینکه غنی ترین منبع طبیعی ویتامین D۳ نور خورشید است، اما این ویتامین به صورت خوراکی و تزریقی نیز تولید و استفاده می شود، گفت: پرتو زای ویتامین D۳ در قالب یک لامپ است که با نصب آن در منزل، علاوه بر روشنایی، ویتامین بدن افراد نیز تأمین می شود. بر اساس این ایده، شبیه سازی نور خورشید برای جذب طبیعی ویتامین D۳ در هر زمان و مکانی امکان پذیر می شود.

وی با اشاره به فواید سیستم پرتو زای ویتامین D۳ گفت: این سیستم می تواند نسبت به فرم تزریقی و خوراکی ویتامین D۳ که تنها به یک فرد تزریق می شود متفاوت باشد و با نصب آن روی سقف خانه  یا محل کار و روشن کردن آن همانند یک لامپ، چندین نفر از این ویتامین بهره می گیرند.

به گفته ساداتی، با توجه به تحقیقات صورت گرفته در مورد ویتامین D۳ و میزان تقاضای این دارو در داروخانه ها، فروش آن روند رو به رشدی دشته است، لذا تقاضای بالای افراد جامعه می تواند تضمین کننده سودهی تولید کنندگان شود.

وی با اشاره به رده سنی کاربران از سیستم پرتوزای ویتامین D۳ گفت: استفاده از این دستگاه رده سنی ندارد ولی برای پیشگیری از فقر این نوع ویتامین، کودکان، سالمندان به خصوص مبتلایان به پوکی استخوان، کودکان مبتلا به راشیتیسم، افراد مبتلا به فقر ویتامین D۳ ، مراکز خدمات درمانی و بهداشتی از جمله بیمارستان ها، درمانگاه ها و داروخانه ها و.. عمده مصرف کنندگان از این سیستم هستند.

وی با بیان اینکه در ساخت این پرتو زا، از دستگاه  شبیه ساز خورشید الگو گرفته شده است، گفت: همچنین از لامپ های پرتو فرابنفش (LED) و لامپهایی که با پرتو به انتشار نور می پردازند، در طراحی پرتوزای ویتامین D۳ استفاده شده است. این لامپ ها با قیمت های مناسب در بازار دیده می شوند که عمری طولانی دارند و استفاده از آن مقرون به صرفه است.

به گفته وی، با توجه به گران بودن داروهای خارجی برای جلوگیری از پوکی استخوان  بدن، استفاده از این ویتامین در قالب لامپ های منتشر کننده ویتامین D۳ به صرفه تر خواهد بود.      

وی ادامه داد: یکی از استراتژی های ساخت این سیستم پرتو زا، جلوگیری از گسترش سریع فقر ویتامین D های مرتبط با آن از جمله پوکی استخوان بوده است که با الگو گرفتن دستگاه شبیه ساز خورشید امواج مفیدی که به جذب ویتامین D کمک می کند در این طرح، مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش مهر، مظهر فتحی، ندا فتحی امین، پویا یزدان پناه از همکاران این پروژه هستند. این طرح در ایده بازار مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر، رتبه دوم را کسب کرده است.

- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 152 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 14:40

بخش دانش تبیان

آیفون و آیپد جدید اپل

پیش بینی می شود در روز ۲۸ اسفند شرکت اپل فروش جهانی دو محصول جدید را آغاز کرده و بار دیگر در دنیای فناوری خبرساز شود.

شرکت اپل در رونمایی از محصولات اخیر خود اطلاع رسانی چشمگیری انجام نداده اما منابع خبری مختلفی به انتشار اخباری مبنی بر نزدیک شدن به ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) و آغاز فروش دو محصول جدید این غول فناوری پرداخته اند.

یکی از این دو محصول جدید آیفون ۵se نام دارد که به یک نمایشگر ۴ اینچی مجهز است.

همچنین گفته می شود در همین روز یکی از آیپدهای جدید اپل یعنی iPad Air ۳ رونمایی خواهد شد. این محصول جدید نسل بعدی آیپدها خواهد بود.

برخی منابع خبری اعلام کرده اند که اپل ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) از این دو محصول به طور رسمی رونمایی خواهد کرد.

بدین ترتیب فروش این دو محصول جدید در بازارهای جهانی تنها سه روز پس از رونمایی رسمی از آنها آغاز خواهد شد.



منبع : عصر ایران

پرفروش‌های بازار در آستانه سال نو

پرفروش‌های بازار در آستانه سال نو

مقایسه دو پرچمدار؛ اکسپریا Z2 و اکسپریا Z1

مقایسه دو پرچمدار؛ اکسپریا Z2 و اکسپریا Z1

وقتی سامسونگ بزرگترین اشتباهش را کرد

وقتی سامسونگ بزرگترین اشتباهش را کرد

سریع ترین شارژر جهان

سریع ترین شارژر جهان

- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 165 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 3:06

بخش دانش و زندگی تبیان
بیماری چشمی آب سیاه
محققان لندن در تحقیقات جدید خود نشان داده اند که دانش درست کردن صحیح یک پنکیک می تواند به ارتقای شیو ه های جراحی برای درمان بیماری چشمی آب سیاه کمک کند.

ظاهر پنکیک ها به چگونگی فرار آب از مخلوط خمیر طی فرآیند پخت بستگی دارد و این مسأله با قطر خمیر متغیر است.

آب سیاه علت اصلی نابینایی غیرقابل بازگشت در جهان بوده و بر 3.54 درصد از جمعیت جهانی در سنین بین 40 تا 80 سال تاثیر می گذارد. هیچ درمانی برای آن وجود نداشته و درمان ها بر کنترل و پیشگیری از آسیب بیشتر متمرکز هستند.

دلیل اصلی این آسیب، افزایش فشار توسط مایه درون چشم است و محققان برای درک چگونگی ارتقای جراحی آب سیاه به بررسی چگونگی پخت پنکیک پرداختند. بطور دقیق تر آن ها فرآیندهای فیزیکی درگیر در زمان پخته شدن این کیک ها را بررسی کردند.

به گفته محققان، درک فیزیک این فرآیند می تواند به پختن بهتر پنکیک و همچنین ارائه بینش های اساسی در چگونگی تعامل ورقهای منعطف مشابه انواع موجود در چشم انسان با بخار و مایعات سیال کمک کند.

این تحقیق به بررسی دستور پخت 14 نوع مختلف پنکیک از سراسرجهان از جمله پنکیک ploye در کانادا و lempeng kelapa در مالزی پرداختند.

محققان برای هر کدام به بررسی و ترسیم نسبت ابعاد از جمله قطر پنکیک به توان سه در رابطه با حجم خمیر آن و نسبت مایع به آرد در خمیر پرداختند.

آن ها برای بررسی این که چگونه این نسبت ها بر بافت و الگوی پنکیک تاثیر می گذارد، خمیرهایی با مقادیر ثابت آرد و تخم مرغ اما مقادیر متفاوت شیر درست کردند. خمیرها در یک ماهی تابه با حرارت مشابه و بدون چربی پخته شدند.

دانشمندان دریافتند که خمیرهای ضخیم باعث ایجاد پنکیک هایی با سوراخی نامنظم در سطح پایین آن می شود.

بخار آب منتشر شده در جریان پخت، به دام افتاده و پنکیک را بطور غیریکنواختی از سطح ماهی تابه جدا می کند. جزایری روی سطح بالایی خمیر شکل می گیرد زیرا ضخامت آن یکسان نیست.

خمیرهای نازکتر باعث ایجاد پنکیک هایی با رنگ یکنواخت در سطح زیرین می شود زیرا بخار آب به نرمی از پایه آزاد می شود. این تاثیر همچنین در پنکیک های کوچک بدون در نظر گرفتن قطر خمیر مشاهده شد.

محققان اظهار کردند: ما بر روی شیوه های بهتر جراحی برای جراحی آب سیاه کار می کنیم که برای درمان آن، جراحان یک مسیر فرار برای مایع درون چشم از طریق برش محتاطانه ورق های منعطف صلبیه ایجاد می کنند.

محققان اکنون در حال ارتقای این شیوه با کمک مهندسان و ریاضیدانان هستند.

این تحقیق در مجله Mathematics TODAY منتشر شده است.


- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 144 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 3:06

بخش دانش تبیان

ازمایش خون

این آزمایش بر سطوح خونی قطعات دی ان ای سلول های سرطانی مرده نظارت کرده و به ردیابی شدت و گسترش بالقوه سرطان پوست کمک می کند.

دیوید پولسکی، متخصص پوست در مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک اظهار کرد: نتایج پژوهش ما نشان می دهد که بررسی دی ان ای در حال گردش تومور یک آزمایش خون برتر برای ارزیابی و ردیابی پیشرفت ملانوم متاستاتیک است.

این آزمون جدید به بررسی سطوح دی ان ای در حال گردش تومور در خون می پردازد.

هنگامی که سلول های تومور از بین می روند، از یکدیگر جدا شده و محتویات خود را منتشر می کنند. سپس این دی ان ای ها در خون منتشر می شوند.

این تیم تحقیقاتی دریافت که به کمک پرتو ایکس یا سی تی اسکن می توان به بررسی دی ان ای در حال گردش تومور پرداخت و عود سرطان را تشخیص داد.

پولسکی توضیح داد که استفاده از آزمایش خون دی ان ای در حال گردش تومور همچنین در بیماران مبتلا به تومورهای کوچک که ملانوم آنها هنوز گسترش نیافته نیز مفید است.

مطالعات اخیر نشان داده است که این آزمایش خون می تواند در نظارت بر پیشرفت سرطان پستان و روده بزرگ نیز مفید باشد.

در این پژوهش 31 بیمار مبتلا به ملانومای متاستاتیک غیر قابل جراحی شرکت داشتند.

ملانوم متاستاتیک می تواند با روش های مختلف، از جمله سلول های بنیادی، درمان مولکولی هدفمند، جراحی و گاهی اوقات پرتو درمانی درمان شود.

نتایج این پژوهش در مجله Molecular Oncology منتشر خواهد شد.


تحقیقات جدید بر روی دیابتی ها

تحقیقات جدید بر روی دیابتی ها

مهندسی زیستی سلول در بدن

مهندسی زیستی سلول در بدن

استفاده از نانوذرات برای درمان بیماری ام اس

استفاده از نانوذرات برای درمان بیماری ام اس

لیزر تراپی چیست؟

لیزر تراپی چیست؟

- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 3:06

گلکسی s7 edge

به تازگی تصویری واقعی از گلکسی S7 Edge منتشر شده است که اجرای بنچمارک AnTuTu را به نمایش می گذارد. این اسمارت فون توانسته در این برنامه امتیاز فوق العاده 134704 را به دست آورد. مطابق گزارشات گذشته، تنها کاربران ایالات متحده و چین می توانند به گلکسی S7 Edge مجهز به اسنپدراگون 820 دسترسی داشته باشند و در دیگر نقاط دنیا نسخه مجهز به اگزینوس 8890 عرضه خواهد شد، با این حال بازهم نمی توان به درستی پردازنده مورد استفاده توسط اسمارت فون موجود در عکس را تشخیص داد.

گلکسی S7 Edge با مشخصاتی از جمله نمایشگر 5.5 اینچی سوپر امولد با رزولوشن QHD، چهار گیگابایت حافظه رم، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی BRITECELL و یک باتری با حجم 3600 میلی آمپر اشاره کرد. هر دو گوشی گلکسی S7 و S7 Edge در تاریخ 21 فوریه یعنی یک روز قبل از برگزاری نمایشگاه MWC رونمایی خواهند شد.


منبع: عصر ایران
7فرایند توسعه گلکسی اس

7فرایند توسعه گلکسی اس

مقایسه دو بی همتا

مقایسه دو بی همتا

برنامه HTC چیست؟

برنامه HTC چیست؟

بهترین‌های کنگره جهانی موبایل 2014

بهترین‌های کنگره جهانی موبایل 2014

- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 126 تاريخ : شنبه 24 بهمن 1394 ساعت: 1:50

سرانجام کمپانی سامسونگ از باریک ترین گوشی خود با نام گلکسی A8 رونمایی کرد.

فرآوری: الهام گارسچی-بخش دانش و زندگی تبیان

galaxy a8

سرانجام کمپانی سامسونگ  از باریک ترین گوشی خود با نام گلکسی A8 رونمایی کرد. قد و بالای گلکسی A8 و مشخصات این گوشی در دل تمامی علاقه مندان محصولات سامسونگ قند آب کرده؛ اما از قرار معلوم این گوشی زیاد هم پاپرجا نخواهند ماند چرا که قیمت این گوشی بیشتر از حد توقع است. 

بدنه این گوشی میان رده زیبا از فلز ساخته شده و تنها ۵.۹ میلیمتر ضخامت و ۱۵۱ گرم وزن دارد. در این گوشی میان رده یک صفحه نمایش ۵.۷ اینچی LED با رزولوشن ۱۰۸۰P، پردازنده هشت هسته ای اسنپ دراگون ۶۱۵، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی برای عکس برداری های سلفی به کار رفته است

بر اساس آخرین اخبار، سامسونگ نسخه ۱۶ گیگابایتی این گوشی را با قیمت ۵۱۵ دلار و مدل ۶۴ گیگابایتی آن را با قیمت ۵۶۴ دلار راهی بازار خواهد کرد. این در حالی است که هنوز مشخص نیست که این قیمت مربوط به بازار کدام کشور می باشد.
گلکسی A8 سامسونگ از لحاظ طراحی حرف های زیادی برای گفتن دارد و یکی از باریک ترین گوشی های همراه بازار است اما این گوشی، سخت افزار چندان قوی ندارد که بتوان آن را در رده محصولات تراز اول بازار از لحاظ قدرت سخت افزاری جای داد، این محصول جدید از پردازنده کوالکام اسنپ دراگون ۶۱۵ بهره می برد و صفحه نمایشی ۵.۷ اینچی از جنس Super AMOLED دارد. دو گیگابایت رم در کنار ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی برای گلکسی A8 تعبیه شده است.
 
بدنه این گوشی میان رده زیبا از فلز ساخته شده و تنها ۵.۹ میلیمتر ضخامت و ۱۵۱ گرم وزن دارد. در این گوشی میان رده یک صفحه نمایش ۵.۷ اینچی LED با رزولوشن ۱۰۸۰P، پردازنده هشت هسته ای اسنپ دراگون ۶۱۵، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی برای عکس برداری های سلفی به کار رفته است. این شرکت در این گوشی یک باتری ۳۰۵۰ میلی آمپری قرار داده است. همچنین سامسونگ در گلکسی A8 از فناوری سنسور اثر انگشت و تشخیص حرکت های دست استفاده کرده است.

مشخصات کلی گوشی Samsung Galaxy A8 :

-صفحه نمایش : ۵.۷ اینچی OLED با رزولوشن ۱۰۸۰P
-پردازنده : چیپست ۸ هسته ای کوالکام اسنپدراگون ۶۱۵ با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز
-حافظه رم : ۲ گیگابایت
-حافظه داخلی : ۱۶ و ۳۲ با قابلیت افزایش از طریق MicroSD تا ۶۴ گیگابایت
-دوربین اصلی ( پشت ) : ۱۶ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 و تصویربرداری ۴K
-دوربین سلفی ( جلو ) : ۵ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.9
-باتری : ۳۰۵۰ میلی آمپر
-سایر ویژگی ها : قاب فلزی ، اسکنر اثر انگشت در دکمه HOME



منابع:
http://faet.ir/1394/04/114972/samsung-galaxy-a8-prices-revealed/
http://gadgetnews.ir

- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 122 تاريخ : شنبه 24 بهمن 1394 ساعت: 1:50

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که تا آخرین لحظه از بیدار بودنتان با گوشی همراه مشغول هستید حتما این مطلب را بخوانید.

محمد سعادت -بخش دانش تبیان

خوابیدن

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که تا آخرین لحظه از بیدار بودنتان با گوشی همراه مشغول هستید، این را بدانید که کارهایی که قبل از خواب انجام می شوند، تاثیر بزرگی بر روحیه و سطح انرژی شما در روز بعد دارند، و همچنین تعیین می کنند که خواب شبانگاهی شما چه مدت و با چه کیفیتی خواهد بود.
افراد موفق به این نتیجه رسیده اند که موفقیت آنها به شدت به سلامت روحی و جسمی شان بستگی دارد، که همین امر رابطه ی تنگاتنگی با مقدار و کیفیت خواب دارد. به همین دلیل است که خواب سالم روتین، یکی از کلید های موفقیت آنها به شمار می رود.

بسیاری از افراد موفق زمانی را صرف فکر کردن یا نوشتن درباره اتفاقات خوبی که آن روز برایشان افتاده می کنند. فکر کردن به اتفاقات بد روز، و اینکه بهتر بود آن اتفاقات طور دیگری رقم می خوردند، علاوه بر اینکه بسیار آسان است، اما موجب درگیری ذهن به مسائل منفی می شود و بروز استرس می شود.

  آنها مطالعه می کنند

متخصصان به این اجماع رسیده اند که مطالعه آخرین کاری است که افراد موفق قبل از خواب به آن می پردازند. باراک اوباما و بیل گیتس از جمله افراد سرشناسی هستند که به نیم ساعت مطالعه قبل از خواب مشهورند. و اینکه نه تنها این مطالعه قبل از خواب مربوط به امور تجارت نمی شود، بلکه می تواند درباره بسیاری از موضوعات و زمینه های مختلف که موجب افزایش خلاقیت و دانش عمومی در زندگی روزمره می شود، باشد.

   رهایی از شغل

از بارز ترین صفات افراد موفق، این است که آنها قبل از خواب به هر کاری مشغول می شوند به جز شغل شان. مطالعات نشان می دهد که اگر شما کارتان را به رخت خواب بیاورید، بدست آوردن استراحت و آرامش برای شما دشوارتر می شود. بهتر است از آخرین فعالیت کاری خود تا زمان خواب، حداقل نیم ساعت فاصله بیاندازید.

   قطع ارتباطات

وقتی صحبت از رهایی از شغل می شود، این بدین معنی نیست که شما به شبکه های اجتماعی یا بازی های گوشی تان مشغول شوید. محققان بر این باورند که هرگونه مشاهده صفحه های دیجیتالی قبل از خواب، چه گوشی چه مانیتور و چه تلویزیون، باعث کاهش کیفیت خواب شما می شود. پرتو های آبی ساتع شده از گوشی تان، همچون پرتو های خورشیدی این پیام را به مغزتان می فرستد که روز شده است، و این یعنی توقف تولید ملاتونین(هورمونی که باعث ایجاد خستگی و خواب آلودگی در بدن شما می شود). و این عمل علاوه بر کاهش کیفیت خواب، موجب بروز اختلالات دیداری، سرطان و افسردگی می شود.

از بارز ترین صفات افراد موفق، این است که آنها قبل از خواب به هر کاری مشغول می شوند به جز شغل شان. مطالعات نشان می دهد که اگر شما کارتان را به رخت خواب بیاورید، بدست آوردند استراحت و آرامش برای شما دشوارتر می شود. بهتر است از آخرین فعالیت کاری خود تا زمان خواب، حداقل نیم ساعت فاصله بیاندازید.

   نوشتن لیست انجام کار

خالی کردن مغز از افکار مختلف قبل از خواب یکی از نکات ضروری برای بسیاری از افراد موفق می باشد. گاهی آنها زمانی را برای نوشتن لیستی از کارهایی که باید در روز بعد انجام دهند صرف می کنند، که با این کار، دیگر ذهن آنها هنگام خواب مشغول نمی شود.

   تامل در رخداد های خوب روز

بسیاری از افراد موفق زمانی را صرف فکر کردن یا نوشتن درباره اتفاقات خوبی که آن روز برایشان افتاده می کنند. فکر کردن به اتفاقات بد روز، و اینکه بهتر بود آن اتفاقات طور دیگری رقم می خوردند، علاوه بر اینکه بسیار آسان است، اما موجب درگیری ذهن به مسائل منفی می شود و بروز استرس می شود.

   برنامه ریزی برای خواب کافی

گاهی کمبود زمان خواب کافی، دغدغه ای برای افراد می شود. یکی از راه حل های تعدیل زمان خواب، خوابیدن در زمانی مشخص در بعد از ظهر برای مدتی کوتاه است؛ که در شرایطی خاص به آن خواب قیلوله گفته می شود که علاوه بر تاثیر بر زمان خواب، موجب موارد دیگری همچون افزایش حافظه می شود.
نکته ای که باید در رابطه با خواب در نظر داشت، این است که در زمان به رخت خواب برویم و با اولین آلارم از رخت خواب خارج شویم. از بدترین رفتار ها این است که دیر هنگام به رخت خواب برویم و در مقابل، صبح فردا کلید Snooze را فشار دهیم تا مدت بیشتری به خود زمان دهیم.

   عادت به بهداشت فردی قبل از خواب

هنگامی که شما قبل از خواب به بهداشت فردی خود می پردازید، به مغز خود سیگنالی می فرستید که در حال آماده شدن برای خواب می باشید. بهداشت فردی قبل از خواب می تواند شامل مواردی مانند مسواک زدن دندان ها، شستن صورت و شانه کردن مو باشد.


منبع:
http://uk.businessinsider.com/what-successful-people-do-right-before-bed-2016-1


 

- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 146 تاريخ : شنبه 24 بهمن 1394 ساعت: 1:50

گلکسی s7 edge

به تازگی تصویری واقعی از گلکسی S7 Edge منتشر شده است که اجرای بنچمارک AnTuTu را به نمایش می گذارد. این اسمارت فون توانسته در این برنامه امتیاز فوق العاده 134704 را به دست آورد. مطابق گزارشات گذشته، تنها کاربران ایالات متحده و چین می توانند به گلکسی S7 Edge مجهز به اسنپدراگون 820 دسترسی داشته باشند و در دیگر نقاط دنیا نسخه مجهز به اگزینوس 8890 عرضه خواهد شد، با این حال بازهم نمی توان به درستی پردازنده مورد استفاده توسط اسمارت فون موجود در عکس را تشخیص داد.

گلکسی S7 Edge با مشخصاتی از جمله نمایشگر 5.5 اینچی سوپر امولد با رزولوشن QHD، چهار گیگابایت حافظه رم، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی BRITECELL و یک باتری با حجم 3600 میلی آمپر اشاره کرد. هر دو گوشی گلکسی S7 و S7 Edge در تاریخ 21 فوریه یعنی یک روز قبل از برگزاری نمایشگاه MWC رونمایی خواهند شد.


منبع: عصر ایران
7فرایند توسعه گلکسی اس

7فرایند توسعه گلکسی اس

مقایسه دو بی همتا

مقایسه دو بی همتا

برنامه HTC چیست؟

برنامه HTC چیست؟

بهترین‌های کنگره جهانی موبایل 2014

بهترین‌های کنگره جهانی موبایل 2014

- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 133 تاريخ : جمعه 23 بهمن 1394 ساعت: 2:40

سرانجام کمپانی سامسونگ از باریک ترین گوشی خود با نام گلکسی A8 رونمایی کرد.

فرآوری: الهام گارسچی-بخش دانش و زندگی تبیان

galaxy a8

سرانجام کمپانی سامسونگ  از باریک ترین گوشی خود با نام گلکسی A8 رونمایی کرد. قد و بالای گلکسی A8 و مشخصات این گوشی در دل تمامی علاقه مندان محصولات سامسونگ قند آب کرده؛ اما از قرار معلوم این گوشی زیاد هم پاپرجا نخواهند ماند چرا که قیمت این گوشی بیشتر از حد توقع است. 

بدنه این گوشی میان رده زیبا از فلز ساخته شده و تنها ۵.۹ میلیمتر ضخامت و ۱۵۱ گرم وزن دارد. در این گوشی میان رده یک صفحه نمایش ۵.۷ اینچی LED با رزولوشن ۱۰۸۰P، پردازنده هشت هسته ای اسنپ دراگون ۶۱۵، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی برای عکس برداری های سلفی به کار رفته است

بر اساس آخرین اخبار، سامسونگ نسخه ۱۶ گیگابایتی این گوشی را با قیمت ۵۱۵ دلار و مدل ۶۴ گیگابایتی آن را با قیمت ۵۶۴ دلار راهی بازار خواهد کرد. این در حالی است که هنوز مشخص نیست که این قیمت مربوط به بازار کدام کشور می باشد.
گلکسی A8 سامسونگ از لحاظ طراحی حرف های زیادی برای گفتن دارد و یکی از باریک ترین گوشی های همراه بازار است اما این گوشی، سخت افزار چندان قوی ندارد که بتوان آن را در رده محصولات تراز اول بازار از لحاظ قدرت سخت افزاری جای داد، این محصول جدید از پردازنده کوالکام اسنپ دراگون ۶۱۵ بهره می برد و صفحه نمایشی ۵.۷ اینچی از جنس Super AMOLED دارد. دو گیگابایت رم در کنار ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی برای گلکسی A8 تعبیه شده است.
 
بدنه این گوشی میان رده زیبا از فلز ساخته شده و تنها ۵.۹ میلیمتر ضخامت و ۱۵۱ گرم وزن دارد. در این گوشی میان رده یک صفحه نمایش ۵.۷ اینچی LED با رزولوشن ۱۰۸۰P، پردازنده هشت هسته ای اسنپ دراگون ۶۱۵، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی برای عکس برداری های سلفی به کار رفته است. این شرکت در این گوشی یک باتری ۳۰۵۰ میلی آمپری قرار داده است. همچنین سامسونگ در گلکسی A8 از فناوری سنسور اثر انگشت و تشخیص حرکت های دست استفاده کرده است.

مشخصات کلی گوشی Samsung Galaxy A8 :

-صفحه نمایش : ۵.۷ اینچی OLED با رزولوشن ۱۰۸۰P
-پردازنده : چیپست ۸ هسته ای کوالکام اسنپدراگون ۶۱۵ با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز
-حافظه رم : ۲ گیگابایت
-حافظه داخلی : ۱۶ و ۳۲ با قابلیت افزایش از طریق MicroSD تا ۶۴ گیگابایت
-دوربین اصلی ( پشت ) : ۱۶ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 و تصویربرداری ۴K
-دوربین سلفی ( جلو ) : ۵ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.9
-باتری : ۳۰۵۰ میلی آمپر
-سایر ویژگی ها : قاب فلزی ، اسکنر اثر انگشت در دکمه HOME



منابع:
http://faet.ir/1394/04/114972/samsung-galaxy-a8-prices-revealed/
http://gadgetnews.ir

- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 112 تاريخ : جمعه 23 بهمن 1394 ساعت: 2:40

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که تا آخرین لحظه از بیدار بودنتان با گوشی همراه مشغول هستید حتما این مطلب را بخوانید.

محمد سعادت -بخش دانش تبیان

خوابیدن

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که تا آخرین لحظه از بیدار بودنتان با گوشی همراه مشغول هستید، این را بدانید که کارهایی که قبل از خواب انجام می شوند، تاثیر بزرگی بر روحیه و سطح انرژی شما در روز بعد دارند، و همچنین تعیین می کنند که خواب شبانگاهی شما چه مدت و با چه کیفیتی خواهد بود.
افراد موفق به این نتیجه رسیده اند که موفقیت آنها به شدت به سلامت روحی و جسمی شان بستگی دارد، که همین امر رابطه ی تنگاتنگی با مقدار و کیفیت خواب دارد. به همین دلیل است که خواب سالم روتین، یکی از کلید های موفقیت آنها به شمار می رود.

بسیاری از افراد موفق زمانی را صرف فکر کردن یا نوشتن درباره اتفاقات خوبی که آن روز برایشان افتاده می کنند. فکر کردن به اتفاقات بد روز، و اینکه بهتر بود آن اتفاقات طور دیگری رقم می خوردند، علاوه بر اینکه بسیار آسان است، اما موجب درگیری ذهن به مسائل منفی می شود و بروز استرس می شود.

  آنها مطالعه می کنند

متخصصان به این اجماع رسیده اند که مطالعه آخرین کاری است که افراد موفق قبل از خواب به آن می پردازند. باراک اوباما و بیل گیتس از جمله افراد سرشناسی هستند که به نیم ساعت مطالعه قبل از خواب مشهورند. و اینکه نه تنها این مطالعه قبل از خواب مربوط به امور تجارت نمی شود، بلکه می تواند درباره بسیاری از موضوعات و زمینه های مختلف که موجب افزایش خلاقیت و دانش عمومی در زندگی روزمره می شود، باشد.

   رهایی از شغل

از بارز ترین صفات افراد موفق، این است که آنها قبل از خواب به هر کاری مشغول می شوند به جز شغل شان. مطالعات نشان می دهد که اگر شما کارتان را به رخت خواب بیاورید، بدست آوردن استراحت و آرامش برای شما دشوارتر می شود. بهتر است از آخرین فعالیت کاری خود تا زمان خواب، حداقل نیم ساعت فاصله بیاندازید.

   قطع ارتباطات

وقتی صحبت از رهایی از شغل می شود، این بدین معنی نیست که شما به شبکه های اجتماعی یا بازی های گوشی تان مشغول شوید. محققان بر این باورند که هرگونه مشاهده صفحه های دیجیتالی قبل از خواب، چه گوشی چه مانیتور و چه تلویزیون، باعث کاهش کیفیت خواب شما می شود. پرتو های آبی ساتع شده از گوشی تان، همچون پرتو های خورشیدی این پیام را به مغزتان می فرستد که روز شده است، و این یعنی توقف تولید ملاتونین(هورمونی که باعث ایجاد خستگی و خواب آلودگی در بدن شما می شود). و این عمل علاوه بر کاهش کیفیت خواب، موجب بروز اختلالات دیداری، سرطان و افسردگی می شود.

از بارز ترین صفات افراد موفق، این است که آنها قبل از خواب به هر کاری مشغول می شوند به جز شغل شان. مطالعات نشان می دهد که اگر شما کارتان را به رخت خواب بیاورید، بدست آوردند استراحت و آرامش برای شما دشوارتر می شود. بهتر است از آخرین فعالیت کاری خود تا زمان خواب، حداقل نیم ساعت فاصله بیاندازید.

   نوشتن لیست انجام کار

خالی کردن مغز از افکار مختلف قبل از خواب یکی از نکات ضروری برای بسیاری از افراد موفق می باشد. گاهی آنها زمانی را برای نوشتن لیستی از کارهایی که باید در روز بعد انجام دهند صرف می کنند، که با این کار، دیگر ذهن آنها هنگام خواب مشغول نمی شود.

   تامل در رخداد های خوب روز

بسیاری از افراد موفق زمانی را صرف فکر کردن یا نوشتن درباره اتفاقات خوبی که آن روز برایشان افتاده می کنند. فکر کردن به اتفاقات بد روز، و اینکه بهتر بود آن اتفاقات طور دیگری رقم می خوردند، علاوه بر اینکه بسیار آسان است، اما موجب درگیری ذهن به مسائل منفی می شود و بروز استرس می شود.

   برنامه ریزی برای خواب کافی

گاهی کمبود زمان خواب کافی، دغدغه ای برای افراد می شود. یکی از راه حل های تعدیل زمان خواب، خوابیدن در زمانی مشخص در بعد از ظهر برای مدتی کوتاه است؛ که در شرایطی خاص به آن خواب قیلوله گفته می شود که علاوه بر تاثیر بر زمان خواب، موجب موارد دیگری همچون افزایش حافظه می شود.
نکته ای که باید در رابطه با خواب در نظر داشت، این است که در زمان به رخت خواب برویم و با اولین آلارم از رخت خواب خارج شویم. از بدترین رفتار ها این است که دیر هنگام به رخت خواب برویم و در مقابل، صبح فردا کلید Snooze را فشار دهیم تا مدت بیشتری به خود زمان دهیم.

   عادت به بهداشت فردی قبل از خواب

هنگامی که شما قبل از خواب به بهداشت فردی خود می پردازید، به مغز خود سیگنالی می فرستید که در حال آماده شدن برای خواب می باشید. بهداشت فردی قبل از خواب می تواند شامل مواردی مانند مسواک زدن دندان ها، شستن صورت و شانه کردن مو باشد.


منبع:
http://uk.businessinsider.com/what-successful-people-do-right-before-bed-2016-1


 

- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 138 تاريخ : جمعه 23 بهمن 1394 ساعت: 2:40

Weather Timeline Forecast اپلیکیشنی در زمینه ی پیش بینی وضع هوا با توجه به موقعیت مکانی شما است که با پشتیبانی از ابزارهای پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند، یک اپلیکیشن کامل را در این زمینه به وجود آورده است.

فرآوری: الهام گارسچی- بخش دانش تبیان

 اپلیکیشن پیش بینی وضع هوا

 معمولا اپلیکیشن های هواشناسی در گوشی های موبایل از الگوریتم های مشابهی برای پیش بینی وضع هوا استفاده می کنند و شاید رقابت اصلی در بین این برنامه ها را نتوان دقت یا درستی پیش بینی ها دانست؛ چرا که به دلیل استفاده از روش های مشابه و حتی یکسان، نتایج خروجی این برنامه ها بسیار نزدیک به هم بوده و چندان نمی توان به برتری یکی از آن ها بر دیگری تکیه کرد. بنابراین موارد دیگری برای تعیین گزینه ی برتر در بین این اپلیکیشن ها خودنمایی می کنند که ظاهر و رابط کاربری، مهم ترین آن ها است. خوشبختانه Weather Timeline Forecast از محیطی فوق العاده شیک و ساده برخوردار است به طوری که کاربر حس خوبی را در حین کار با اپلیکیشن خواهد داشت. تمامی بخش ها از جمله انتخاب شهر، پیش بینی ها و تعیین پارامتر دما بین سلسیوس، کلوین و... به طور کاملا منظم و گویا در اختیار کاربر قرار گرفته اند که همین امر باعث آن شده است که علارغم انگلیسی بودن این اپلیکیشن، کار با آن حتی برای کاربران تازه کار نیز ممکن باشد.
وجه تمایز این نرم افزار با سایر برنامه های موجود هماهنگ بودن محیط کاربری آن با وضعیت آب و هوای موجود است به گونه ای که درصورت بارانی بودن رابط کاربری برنامه به صورت بارانی خواهد بود. همچنین قبل از وقوع آب و هوای بد و طوفانی سریعاً اخطار داده و کابر را مطلع می سازد.
مورد دیگری که در Weather Timeline Forecast وجود دارد امکان پیش بینی وضع هوا در روزهای آینده است. بعضی از اپلیکیشن های هواشناسی تنها به نمایش دما و دیگر مشخصات جوی در روز استفاده و نهایتاً یک روز بعد می پردازند که خوشبختانه Weather Timeline از این قاعده مستثنا بوده و قادر است تغییرات آب و هوایی را تا یک هفته ی آینده نیز به شما نمایش دهد. اما همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره شد شاید بتوان مهمترین ویژگی این اپلیکیشن کاربردی را پشتیبانی آن از ابزارهای پوشیدنی دانست که به لطف این ویژگی، می توانید بدون نیاز به گوشی موبایل و تنها از طریق ساعت هوشمند خود (یا دیگر ابزارهای پوشیدنی) از وضعیت فعلی آب و هوا آگاه شوید.


منابع:
http://www.appget.ir/weather-timeline-forecast/
http://www.zoomit.ir/software/22440-weather-timeline-forecast-android-app

ساخت ویدئوهای جذاب با اپلیکیشن LINE SnapMovie

ساخت ویدئوهای جذاب با اپلیکیشن LINE SnapMovie

مدیریت پیامک ها با اپلیکیشن ZERO SMS

مدیریت پیامک ها با اپلیکیشن ZERO SMS

14 قابلیت جدید ویندوز 10

14 قابلیت جدید ویندوز 10

خبرها از نمایشگاه رسانه های دیجیتال

خبرها از نمایشگاه رسانه های دیجیتال

- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 132 تاريخ : سه شنبه 20 بهمن 1394 ساعت: 11:44

title

به گزارش تبیان روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اینترنتی دویچه وله، متخصصانی که در ماه های اخیر پیگیر آخرین تحولات و تحرکات شرکت اپل بوده اند، بر این باورند که آیفون بعدی با تغییراتی اساسی و منقلب کننده روانه بازار خواهد شد. آیفون 7 احتمالا هیچ سوراخی برای ورود شارژر یا هدفون ندارد و همه اتصالات آن، حتی برای شارژ موبایل، به صورت وایرلس انجام خواهد شد.
اپل از مدت ها پیش مشغول پژوهش و بررسی تکنولوژی پیشرفته ای برای شارژ بی سیم محصولاتش بوده و حالا بلومبرگ بیزنس گزارش داده که احتمالا این شرکت اوایل سال 2017 از این تکنولوژی رونمایی خواهد کرد. شرکت اپل در ماه های گذشته با ثبت دستکم پنج حق اختراع (Patent) مرتبط با تکنولوژی شارژ بی سیم، تلاش کرده تا حق انحصاری این فن آوری نوآورانه و انقلابی را برای همیشه از آن خود کند.
با تکنولوژی شارژ بی سیم محصولات اپل و ورود هدفون های بی سیم، دیگر سیم از معادلات حذف خواهد شد و آن طور که متخصصان می گویند شارژر بی سیم می تواند برد گسترده ای داشته باشد و از فاصله ای فراتر از چندین متر هم کارش را بی دردسر انجام دهد.
تکنولوژی های موجود برای انتقال قدرت و شارژ بدون سیم ابزارهای دیجیتال بسیار ناکارآمدند و گیرنده های آنها معمولا با اختلالات فنی بسیاری مواجه می شود، اما به نظر می رسد آنچه اپل به زودی عرضه خواهد کرد انقلابی دیگر و این بار در عرصه انتقال وایرلس قدرت خواهد بود.
اپل در سال 2010 حق اختراعی ثبت کرده بود که تمرکزش بر شارژ بی سیم ابزارها با بهره گیری از 'تشدید بسامد میدان مغناطیسی' بود. در دسامبر 2015 هم حق اختراعی دیگر از سوی اپل ثبت شد که بر اساس آن یک کاور موبایل می تواند با استفاده از امواج رادیویی ابزار درونش را شارژ کند.
شایعات درباره احتمال حذف هدفون در آیفون بعدی هم از مدت ها پیش در گردش بوده است. اگر هدفون های بی سیم به هدفون استاندارد اپل تبدیل شوند، احتمالا این تحول را می توان نقطه آغاز تولید آیفون ضدآب هم دانست، چون دیگر روزنه ای روی گوشی های آ فون باقی نمی ماند، مگر این که اپل بخواهد همچنان اسپیکرهای نه چندان کارآمد موبایل را به همان شکل کنونی حفظ کند.


منبع :www.ia.ir

تازه‌های فناوری دیجیتال

تازه‌های فناوری دیجیتال

ده فناوری که روزی خنده‌دار می‌شوند (2)

ده فناوری که روزی خنده‌دار می‌شوند (2)

ده فناوری که روزی خنده‌دار می‌شوند(1)

ده فناوری که روزی خنده‌دار می‌شوند(1)

14 روش افزایش کارایی باتری لپ تاپ و تبلت

14 روش افزایش کارایی باتری لپ تاپ و تبلت

- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 169 تاريخ : دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت: 5:24

سامسونگ فرایند توسعه گلکسی اس ۷ را سرعت بخشید

فرآوری: الهام گارسچی- بخش دانش تبیان

گوشی همراه

شاید تا کنار رفتن پرده ها از روی پرچمدار بعدی سامسونگ، گلکسی اس ۷، زمان زیادی باقی نمانده باشد، با این همه، فعلاً نمی توانیم به تصویری کلی از خصوصیات و امکانات این محصول دست پیدا کنیم. در حال حاضر، اطلاعات اندکی در رابطه با این پرچمدار موجود است و عکس یا جزئیاتی هم در رابطه با آن لو نرفته، این امر با در نظر داشتن این حقیقت که هنوز چند ماهی از عمر گلکسی اس ۶ نمی گذرد، این مساله نیز قابل درک است.

در متد توسعه «چابک»، جنبه ها و بخش های مختلف از فرایند توسعه یک محصول به قسمت های کوچک تقسیم می شوند و سپس هر کدام از این بخش ها با بالاترین سرعت تکمیل می گردند.برای نمونه، زمانی که پروسه توسعه یک ماژول به اتمام رسید، کار تست آن آغاز می شود. این کار علاوه بر اینکه نسبت به روش معمولی سرعت بیشتری دارد بلکه با سهولت بالاتری هم می توان تغییرات را روی آن اعمال نمود.

به گزارش یک خبرگزاری کره ای، کمپانی سامسونگ در حال حاضر بر روی پرچم دار بعدی خود یعنی گلکسی اس ۷ با کد رمز Jungfrau  کار می کند.البته آغاز به کار پروژه Galaxy S7 با توجه به بازه ی یکساله ی عرضه ی پرچمدارها امری طبیعی است اما نکته ای که جلب توجه می کند، احتمال استفاده ی سامسونگ از چیپست های ساخت کوالکام در کنار چیپ ست های Exynos خود است.
همچنین احتمال می رود که سامسونگ برای عرضه قریب الوقوع تلفن هوشمند گلکسی اس ۷، کل فرایند تولید خود را تغییر داده باشد. چراکه براساس گزارشات، این کمپانی متد "آبشاری" تولید خود را کنار گذاشته و به یک سیستم «چابک تر» با بهره وری بیشتر روی آورده است. سامسونگ با اتخاذ روشی تازه برای ساخت پرچمدار خود، دو ماه از پروسه توسعه و ساخت گلکسی اس ۷ کاسته است و در نتیجه مسیر را با ورود هر چه سریع تر آن به بازار فراهم نموده است.
در متد توسعه «چابک»، جنبه ها و بخش های مختلف از فرایند توسعه یک محصول به قسمت های کوچک تقسیم می شوند و سپس هر کدام از این بخش ها با بالاترین سرعت تکمیل می گردند.برای نمونه، زمانی که پروسه توسعه یک ماژول به اتمام رسید، کار تست آن آغاز می شود. این کار علاوه بر اینکه نسبت به روش معمولی سرعت بیشتری دارد بلکه با سهولت بالاتری هم می توان تغییرات را روی آن اعمال نمود.
در مقابل، در روش "آبشاری" حاشیه به مراتب کمتری برای خطا وجود دارد چراکه براساس آن، زمانی که گامی مشخص از فرایند توسعه و ساخت یک محصول به اتمام رسید، بازگشت به عقب و اعمال تغییرات در آن دشوار و حتی در پاره ای از موارد غیر ممکن خواهد بود.
حال اگر گزارش منتشر شده از سوی AsiaToday صحت داشته باشد و سامسونگ به روش جدید برای توسعه محصولاتش روی آورده باشد، آنگاه منطقی خواهد بود اگر بگوییم که معرفی موبایل گلکسی اس ۷ زودتر از زمان معمولش رخ خواهد داد.
این شرکت عزمش را جزم نموده تا ستاره درخشان کنگره جهانی موبایل امسال باشد و همچون مراسم سال گذشته که با معرفی گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج چشم ها را به خود خیره کرد، امسال نیز نامش را در سر خط خبرها قرار دهد و تدابیری را بیاندیشد که پرچمدار بعدی اش زودتر از محصول رقبایی نظیر ال جی، سونی و اچ تی به دست کابران علاقمند برسد.


منابع:
http://gadgetnews.ir/tag
http://digiato.com/article

مقایسه دو بی همتا

مقایسه دو بی همتا

بهترین‌های کنگره جهانی موبایل 2014

بهترین‌های کنگره جهانی موبایل 2014

پرفروش‌های بازار در آستانه سال نو

پرفروش‌های بازار در آستانه سال نو

مقایسه دو پرچمدار؛ اکسپریا Z2 و اکسپریا Z1

مقایسه دو پرچمدار؛ اکسپریا Z2 و اکسپریا Z1

- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 117 تاريخ : دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت: 5:24

به گزارش خبرگزاری مهر، محققین دانشگاه Swinbue استرالیا با استفاده از یک نقشه دوبعدی موفق به محاسبه مواد شیمیایی غبارآلود در سحابی منظومه شمسی شده اند که قرص غبارآلود خورشید را احاطه کرده و خارج از آن سیاره ها شکل گرفته اند.

همچنین این مواد در نزدیکی خورشید قرار گرفته اند و نسوز هستند این در حالی است که مواد ناپایدار از قبیل یخ و گوگرد در نقطه دورتری از خورشید که دما خنک تر است، مستقر شده اند.

این نقشه نشان می دهد که مواد ناپایدار دیگری در داخل قرص غبارآلود، نزدیک به خورشید وجود دارند.

بر اساس محاسبات انجام شده بر روی نقشه دوبعدی جدید، می توان گفت که همچنان در منظومه شمسی مواد شیمیایی نابی وجود دارد.

به دلیل اینکه سحابی منظومه شمسی بسیار باریک است، می توان گفت که دو بعدی است و احتمالا مناطقی با دمای نسبتا بالا در فواصل دورتر از خورشید وجود دارد که توسط اشعه خورشید گرم می شوند.

همچنین در نواحی که در قرص داخلی قرار دارند و به خورشید نزدیک تر هستند، مناطق خنک تری پیدا شده است و علت آن تغلیظ بالای غبار است که از تشعشع اخترواره ها برای گرم کردن این نقاط جلوگیری می کند.


- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 142 تاريخ : دوشنبه 19 بهمن 1394 ساعت: 5:24

ناسا تصاویر نفس گیری از دیدار فضاپیمای نیوهورایزنز و سیاره پلوتو را در زمان عبور از کنار آن منتشر کرده و این تصاویر، ویژگی های زمین شناختی این سیاره کوتوله را به نمایش می گذارند.

فرآوری: الهام گارسچی - بخش دانش تبیان


در تاریخ هفتم سپتامبر ، نیوهورایزنز که در فاصله پنج میلیارد کیلومتری از زمین قرار دارد، انتقال داده های فشرده تصاویر و اطلاعات از پلوتو را آغاز کرد که مخابره تمامی این داده ها حدود یک سال طول می کشد؛ بنابراین زمینیان چاره ای ندارند جز این که منتظر این اطلاعات بمانند. این تصاویر حین عبور با سرعت بالای فضاپیمای ناسا و هنگامی گرفته شدند که این سامانه در حال جمع آوری کردن داده هایی از این جرم کیهانی بود.

 فضاپیمای نیوهورایزنز از سیاره پلوتو

عکس هایی که در همین چند روز دریافت شده، بخشی از سطح پلوتو که با وضوح ۴۰۰ متر در پیکسل را نشان می دهد بیش از دو برابر کرده  است . این تصاویر ویژگی های تازه و بسیار گوناگونی را آشکار می کنند، از تپه های شنی گرفته تا جریان های یخ نیتروژن که گویا از مناطق کوهستانی به درون دشت ها سرازیر شده اند، و حتی شبکه هایی از دره ها که چه بسا توسط جریان های مواد بر روی سطح پلوتو کَنده شده اند. این عکس ها همچنین مناطق گسترده ای با انبوه آشفته ی کوه ها را نشان می دهند که سطح از هم گسیخته ی اروپا، ماه یخ زده ی مشتری را به یاد ما می آورد.

آلن استرن، سربازرس نیوهورایزنز از بنیاد پژوهش جنوب باختر (SwRI) در بولدر کلرادو می گوید: پلوتو دارد گوناگونی زمین چهرها و پیچیدگی فرآیندهایی را به ما نشان می دهد که با هر آنچه در سامانه ی خورشیدی دیده ایم هماوردی می کند. اگر پیش از دیدار با پلوتو، یک هنرمند چنین شکلی را برای آن کشیده بود، من چه بسا آن را زیاده روی می دانستم، ولی پلوتو به راستی چنین است.

 فضاپیمای نیوهورایزنز از سیاره پلوتو

اعضای تیم نیوهورایزنز مدعی اند این سیاره کوتوله دست کم از لحاظ جغرافیایی به اندازه مریخ متنوع است و کشفیات فضاپیما از این جرم کیهانی به سطح پلوتو محدود نمی شود. مه جوی پلوتو دارای ساختار لایه بندی متراکم تری در مقایسه با آنچه پیش تر انتظار می رفت، است به طوری که این گاز بخش تاریک این سیاره کوتوله را روشن می سازد.

 فضاپیمای نیوهورایزنز از سیاره پلوتو

 این تصاویر همچنین ریگ های روان و جریان های نیتروژن نشات گرفته از نواحی کوهستانی را برجسته می کنند. افزون بر این، درست مانند مریخ، تصاویر جدید مدرکی از شبکه های دره ای ارائه می دهند که توسط یک ماده جاری ناشناخته حکاکی شده اند. پلوتو پیچیدگی های متنوع و خشکی هایی دارد که با آن چه در منظومه شمسی مشاهده شده تفاوت دارند.

اعضای تیم نیوهورایزنز مدعی اند این سیاره کوتوله دست کم از لحاظ جغرافیایی به اندازه مریخ متنوع است و کشفیات فضاپیما از این جرم کیهانی به سطح پلوتو محدود نمی شود. مه جوی پلوتو دارای ساختار لایه بندی متراکم تری در مقایسه با آنچه پیش تر انتظار می رفت، است به طوری که این گاز بخش تاریک این سیاره کوتوله را روشن می سازد

تصاویر تازه همچنین سطح هایی با بیشترین دهانه ی برخوردی ٓ و بنابراین پیرترین سطح ها- که نیوهورایزنز تاکنون روی پلوتو دیده را در کنار جوان ترین و بی دهانه ترین دشت های یخ زده نشان می دهد. اینجا حتی چیزهایی دیده می شود که می توانند تَلماسه های بادزَده، یا شاید هم چیز دیگر باشند.
یافته های این عکس ها به سطح پلوتو محدود نمی شود. نماهای بهتری از ماه های پلوتو، شارون، نیکس و هیدرا که دریافت شده و به زودی در تارنمای عکس های خام دوربین شناسایی برد بلند نیوهورایزنز لوری، LORRI)) منتشر خواهد شد، نشان می دهند که هر یک از این ماه ها ویژگی هایی یگانه دارند و نیز نشان می دهند که شارون، ماه بزرگ پلوتو گذشته زمین شناختی پر درد و رنجی داشته.

 فضاپیمای نیوهورایزنز از سیاره پلوتو

این نما از پلوتو که بر پایه ی تازه ترین عکس های وضوح-بالای دریافت شده از فضاپیمای نیوهورایزنز ناسا درست شده، چیزی را نشان می دهد که اگر حدود ۱۸۰۰ کیلومتر بالاتر از ناحیه ی استوای پلوتو بودیم می دیدیم. در این تصویر، شمال باختر ناحیه ی استوا را می بینیم: سطح تیره و پر از دهانه با نام غیررسمی ٜناحیه ی کاتولو ٝ (Cthulhu Regio) در کنار دشت های یخ زده و روشن و هموار ٜفلاته ی اسپوتنیک ٝ. گستردگی کل پهنه ای که در این تصویر دیده می شود ۱۸۰۰ کیلومتر است. عکس هایی که این نما را پدید آورده اند به هنگام گذر نیوهورایزنز از کنار پلوتو در ۱۴ ژوییه ی ۲۰۱۵، از فاصله ی ۸۰ هزار کیلومتری گرفته شده اند.
نیوهورایزنز پس از عبور از کنار پلوتو در ماه ژوئیه، هم اکنون 69 میلیون کیلومتر از این جرم کیهانی فاصله دارد و به زودی تصاویری از قمرهای آن ارائه خواهد داد که جهانیان را بیشتر در حیرت فرو می برند.


منابع:
http://gadgetnews.ir/61711
http://www.isna.ir/fa/news/94062113011 
بهترین تصاویر فضایی هفته

بهترین تصاویر فضایی هفته

- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 145 تاريخ : سه شنبه 13 بهمن 1394 ساعت: 5:57

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا روز دوشنبه گروه علمی ایرنا ازروابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ، محمد رضا دلیری مدیر آزمایشگاه علوم و مهندسی اعصاب دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: کاشت آرایه های میکروالکترودی در مغز یکی از پیشرفت های مهم دنیا در حوزه الکتروفیزیولوژی است و در چند سال اخیر نیز آزمایشگاه های معتبر دنیا در این عرصه مشغول فعالیت و تحقیقات هستند.
وی اظهارکرد: کاشت آرایه های میکروالکترودی درمغزیکی از پیشرفت های مهم دنیا درحوزه الکتروفیزیولوژی است و در چند سال اخیر نیز آزمایشگاه های معتبردنیا دراین عرصه مشغول فعالیت و تحقیقات هستند، در واقع کاشت این آرایه ها در مغز این امکان را فراهم می کند که فعالیت مجموعه بزرگی از سلول های عصبی را به طور همزمان ثبت کنیم و به این وسیله می توان به بسیاری از سوالاتی که در حوزه نوروساینس و نحوه عملکرد سیستم عصبی تا کنون بی جواب مانده اند بهتر پاسخ داد.

*** امیدواری برای درمان بیماران دارای ضایعات نخاعی
دلیری با بیان اینکه آزمایش ها و تحقیقات این زمینه در حال حاضر بر روی حیوانات آزمایشگاهی در حال انجام است بیان کرد: فعالیت های محققان این امید را ایجاد می کند که در آینده از این فناوری در مغز انسان استفاده شود و به کمک آن بتوان به بیماران مبتلا به ضایعه نخاعی، توان دوباره بخشید، در واقع با این فناوری می توان اطلاعات مغزی را با دقت بالایی ثبت نمود و به یک عضو مصنوعی منتقل کرد تا افراد دچار ضایعه بتوانند بطور مستقل کنترل بر روی سیستم های خارجی خود داشته باشند.
عضوهیئت علمی دانشگاه علم وصنعت ایران با اشاره به اینکه این فناوری درکشورما پیشرفت زیادی نداشته است گفت: محققان درکشور ما در بحث های فیزیولوژی ورود داشته اند اما نبود آزمایشگاه فعال همزمان در دو بخش مهندسی و پزشکی یکی از دلایل کندی پیشرفت در این حوزه است البته در آزمایشگاه علوم و مهندسی اعصاب دانشگاه علم و صنعت که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد علوم و فناوری های شناختی تجهیز شده است امکان گرد هم آوردن تجربه تحقیقات بر روی حیوانات آزمایشگاهی و جنبه مهندسی فراهم شده است.
وی گفت: بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع برای اولین بار در ایران کارگاه کاشت آرایه های میکروالکترودی در مغز حیوانات آزمایشگاهی همچون موش صحرایی و میمون، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی این معاونت در محل آزمایشگاه علوم و مهندسی اعصاب دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.
وی یادآور شد: در این کارگاه مراحل کاشت آرایه های میکروالکترودی در مغز میمون ها به صورت مشروح آموزش داده شد، همچنین افراد شرکت کننده با مراحل عمل جراحی مربوطه در موش صحرایی آشنا شدند.
دلیری اظهارکرد: کاشت آرایه های الکترودی به صورت عملی وجه تمایز این کارگاه با سایر کارگاه ها است، برگزاری این کارگاه با همکاری یک شرکت معتبر خارجی در این حوزه بود که در این دوره با توجه به محدودیت زمان در برگزاری، تبلیغ وسیعی برای آن نشد، از طرف دیگر چون کارگاه عملی بود محدودیت تعداد شرکت کنندگان وجود داشت اما در نظر داریم با برنامه ریزی دقیق برگزاری این کارگاه را به طور وسیع تر از نظر تبلیغات برای محققین سطح کشور داشته باشیم.
وی در رابطه با اهمیت علوم شناختی گفت: بحث علوم شناختی با راه اندازی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیشرفت های خوبی داشته است و با توجه به حمایت های معاونت علمی و این ستاد درسال های آینده رشد بیشتری را در این حوزه مشاهده خواهیم کرد.
وی گفت: در این حوزه در سال های اخیر با توجه به راه اندازی رشته های مرتبط با این حوزه در کشور نیروی متخصص خوبی را داریم اما امکانات آزمایشگاه ها به حد مطلوب نرسیده است که نیاز به توجه بیشتر داریم.
مدیرآزمایشگاه علوم ومهندسی اعصاب دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: در ایران افراد با استعداد زیادی وجود دارند و از این نظر در مقایسه با سایر کشورها کمبودی وجود ندارد اما امکانات آزمایشگاهی ما محدود است، شاهد این هستیم آزمایشگاه هایی که مورد حمایت قرار گرفته اند با مراکز تحقیقاتی دنیا قابل مقایسه هستند، همانطور که آزمایشگاه مهندسی و علوم اعصاب دانشگاه علم و صنعت ایران تفاهمنامه همکاری با آزمایشگاه علوم اعصاب شناختی مرکز نخستیان گوتینگن آلمان که یکی از مراکز مهم و شناخته شده اروپا است در حوزه علوم شناختی امضا کرده است و در حال اجرای پروژه های مشترک با این مرکز است.
وی یادآور شد: درحال حاضر در حال رایزنی با مراکز معتبر دیگری در حوزه وت ویر و واسطهای مغز- کامپیوتر نیز برای انعقاد تفاهم نامه و انجام پروژه های مشترک هستیم، این نشان می دهد امکانات آزمایشگاه ما در حدی است که مراکز معتبر دنیا حاضر به همکاری مشترک با ما هستند.


منبع:www.ia.ir
رکورددار سنگین ترین مغز در بین حیوانات

رکورددار سنگین ترین مغز در بین حیوانات

تجربه ی شگفت خروج روح از بدن

تجربه ی شگفت خروج روح از بدن

ده واقعیت درباره خواب

ده واقعیت درباره خواب

- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 144 تاريخ : سه شنبه 13 بهمن 1394 ساعت: 2:15

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، دانشمندان دانشگاه واشنگتن در این مطالعه که نتایج آن در Geophysical Research Letters منتشر شده برای نخستین بار ثابت کرده اند که میان نیروی کشش ماه و میزان بارشها در زمین ارتباط مستقیمی وجود دارد.

نکته جالب توجه درخصوص این کشف جدید، اتفاقی بودن آن است. دانشمندان در حال بررسی امواج اتمسفری بودند که ناگهان متوجه نوسان جزئی در فشار هوای منطقه مورد نظر شدند.

همین نکته کافی بود تا دانشمندان نزدیک به دو سال زمان صرف بررسی این رویداد غیرعادی کنند تا در نهایت به کشف مهم تأثیرگذاری نیروی جاذبه ناچیز ماه بر بارشهای زمینی نائل شوند.

بر این اساس مشخص شده که همزمان با قرار گرفتن ماه بر فراز نقطه ای خاص از زمین (اوج ارتفاع)، بارشها در آن منطقه کاهش محسوسی پیدا می کند.

بررسی های دقیقتر این دانشمندان نشان داد زمانی که ماه دقیقا بر فراز منطقه ای از زمین قرار می گیرد، اثر جاذبه ای آن بر زمین موجب می شود که اتمسفر آن ناحیه تاحدودی به سمت ماه افزایش ارتفاع پیدا کند که در نتیجه فشار اتمسفریک آن نیز افزایش یافته و بر میزان بارشها تأثیر می گذارد.

دانشمندان دانشگاه واشنگتن برای کشف این رابطه حیرت انگیز از اطلاعات ماهواره ای به دست آمده طی ۱۵سال (۱۹۹۸ تا ۲۰۱۲) استفاده کرده اند تا نشان دهند وقتی ماه دقیقا در اوج ارتفاع منطقه ای خاص از زمین قرار دارد، بارشها در آن منطقه اندکی کاهش می یابد.


- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 112 تاريخ : سه شنبه 13 بهمن 1394 ساعت: 2:15

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، هم‌زمان با فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ۴۴۴ پروژه مخابراتی از جمله پروژه‌‌های NGN/IMS و سیستم‌های انتقال DWDM با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به منظور یکپارچه‌سازی شبکه مادر مخابراتی و گذر از سیستم‌های سوئیچینگ TDM به IP، پروژه NGN/IMS در استان‌های آذربایجان شرقی، فارس و خراسان رضوی هم‌زمان با بهره‌برداری از پروژه ویدئو کنفرانس یکپارچه در سراسر کشور چهارشنبه در تبریز به بهره‌برداری می‌رسد.

با اجرای این طرح همگرایی شبکه‌های موجود (PSTN، PSDN و PLMN) محقق شده و امکان ارائه سرویس‌های ارزش افزوده جدید فراهم خواهد شد.

از دیگر برنامه‌های این مراسم، بهره‌برداری از شبکه یکپارچه ویدئو کنفرانس در سراسر کشور است که با بهره‌برداری از آن، امکان استفاده از بستر این شبکه برای تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها در سراسر کشور فراهم خواهد شد.

همچنین ۱۰ پروژه NGN/IMS به‌ منظور پوشش کل شبکه تلفن ثابت در سطح استان و چهار پروژه اجرای سیستم انتقال DWDM به‌ منظور توسعه ارتباطات شبکه مخابرات استان و تأمین نیازهای ارتباطی سایر اپراتورها از جمله مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در سفر رییس هیأت‌ مدیره شرکت مخابرات ایران و هیات همراه به تبریز افتتاح می‌شود.

پروژه‌های توسعه تلفن ثابت در مراکز کم‌ظرفیت، توسعه پورت‌های ADSL در سطح استان، راه‌اندازی نرم‌افزار CRM مشترکان ADSL، تأسیس مراکز تماس برای مشترکان ADSL در سطح استان، نصب و راه‌اندازی MSC Server و RNC نسل سوم نیز آماده افتتاح است.

همچنین، طرح‌های توسعه سایت تلفن همراه در ۱۲۷ نقطه، نصب کافوی نوری در ۱۸ مرکز، توسعه شبکه کابل آبونه مسی در شهرستان تبریز و ۱۲ شهرستان استان، تأسیس فروشگاه‌های عرضه خدمات ADSL در نقاط مختلف استان و ایجاد سایت دوم دیتای منطقه شمال غرب در مرکز شهید رحیمیان در راستای سیاست‌های پدافند غیرعامل، پروژه‌های دیگر آماده بهره‌برداری در استان آذربایجان شرقی است.


- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 147 تاريخ : سه شنبه 13 بهمن 1394 ساعت: 2:15

زمانی که از محل کار فارغ می شوید و به امید گذراندن یک عصر خوب و یک شب آرام به سمت خانه حرکت می کنید، اگر بدانید که خانه تان به خوبی می داند که شما اکنون در چه وضعی هستید و از محیط خانه چه انتظاری دارید تا برآورده شود؛ چه حسی پیدا خواهید کرد؟!

ترجمه : دکتر سمیه جولایی-بخش دانش تبیان

 اگر خانه مان بداند ما چه نوری برای استراحت چشمهایمان مناسب است و همان را تنظیم کند یا دمای محیطی که می خواهیم چقدر است و همان میزان را برایمان فراهم کند، چه عالی خواهد بود. خانه ای که برایمان آشپزی کند، تمیز شود، هنوز در حد یک رویاست اما پژوهشگران برای ساخت چنین خانه ای تلاش کرده و می کنند، و این مسیری است که هم اکنون چندین گام جلو رفته است. چند اختراع جدید که خانه را تبدیل به قصری هوشمند و کاملاً متفاوت می کند را باهم مرور می کنیم.

خانه هوشمند


توالت های هوشمند
کسی مایل هست این مدل را امتحان کند؟ شرکت ژاپنی لیکسیل  نوع خاصی از توالت را ساخته است که هوشمند است. این توالت ها مجهز به درب اتوماتیک است و در مواقع خاصی صدا دارد و بوهای بد را به صورت اتوماتیک تشخیص داده و از دئودورانت استفاده می کند. ویژگی دیگر آن نورپردازی کاسه توالت است که نشان می دهد توالت پس از استفاده تمیز شده است یا نیاز به تمیزشدن دارد. این توالت می تواند با اپلیکیشنی که بر روی موبایل های سیستم عامل اندروید نصب می شود نیازهای کاربر را برطرف کند. البته هشدارهایی بابت فناوری های این چنین و هک سیستم داده شده چون هک این سیستم ممکن است باعث شود توالت مرتب تخلیه آب داشته باشد یا کارهای دیگر را بر اساس خواست هکر انجام دهد.

خانه هوشمند


 
حسگر دود
امتیاز ساخت این حسگر متعلق به شرکت نِست است. این شرکت که سازنده ترموستات بوده امروز محصول دومی را روانه بازار کرده که مجهز به سیستم تشخیص دود است؛ که هم دود را تشخیص می دهد و هم منوکسید کربن محیط را مشخص می کند و در مواقع لزوم هشدار می دهد. صبح ها که هنوز در حالت خواب و بیدار هستید  و نان را در دستگاه تستر فراموش کرده اید، این سیستم پیش از اقدام به هر کاری به تلفن همراه شما هشدار می رسد و می توانید سیستم را از حالت فعال خارج کنید. اما توصیه می شود در زمانی که از خانه خارج می شوید سیستم را فعال کنید.

خانه هوشمند

مراقب هوشمند نوزاد
وقتی کودک شما بیدار می شود و می گرید، اگر تلفن همراه به شما از حال او پیام بدهد تا حدی خیالتان آسوده می شود. این سیستم جدید که ساخت شرکت بلکین است، قادر است الگوی خواب  و تنفس کودک را هم برایتان ترسیم کند. 

خانه هوشمند

قفل هوشمند
دیگر نگران دزدکی بیرون رفتن کودکانتان نباشید. با قفل هوشمند که امتیاز ساخت آن متعلق به شرکت گوجی است، افرادی را که رفت و آمد می کنند شناسایی کنید. هنگام ورود و خروج این قفل از افراد عکس می گیرد. حتی کسانی را که به درب خانه شما می آیند؛ عکسبرداری می شوند. همچنین با این سیستم بر روی تلفن همراهتان می توانید درب را به روی سایر افراد برای یک فاصله زمانی باز کنید و این کار فقط با  داشتن شماره تلفن همراه آنها ممکن می شود.
 

خانه هوشمند

درب پارکینگ هوشمند
تلفن همراه هوشمند شما می تواند نقش کلید یدکی شما را بازی کند. این درب بازکن جدید طوری طراحی شده که شما در هر نقطه ای از جهان که باشید می توانید درب پارکینگ را برای همسایه مهربان تان که می خواهد باغچه را در غیاب شما آبیاری کند بازکنید. همچنین این قابلیت را دارد که مدت زمان مشخص پس از خروج شما از خانه به صورت خودکار بسته و قفل شود.

خانه هوشمند
خانه هوشمند

یخچال فریزر هوشمند
شرکت های بزرگ امروز اقدام به ساخت یخچال و فریزر های هوشمندی کرده اند که مجهز به تبلتی بر روی درب هستند؛ برروی این تبلت می توانید یادداشت بگذارید و اخبار و آب و هوا را هنگامی که در آشپزخانه ایستاده یا مشغول کارید ببینید. اگر مایلید یک فر هوشمند هم داشته باشید، دستور غذایی مورد نظرتان را به یخچال بدهید؛ تبلت به فر دستور روشن شدن می دهد تا برای کار شما آماده شود.

خانه هوشمند

ایستگاه آب و هوایی خانه ما
اندازه گیری دمای هوا، رطوبت، سطح دی اکسید کربن و حتی میزان آلودگی صوتی داخل خانه شما به همان اندازه بیرون خانه و شایدهم بیشتر اهمیت دارد. این سیستم جدید همه این موارد را برای شما به راحتی اندازه گیری می کند. همین شرکت مدلی برای محیط بیرون هم ساخته شده است.
 

خانه هوشمند

تخت و بالشت هوشمند و منعطف
پیش به سوی تشک های هوشمند و فهیم!! رخت خوابی را تصور کنید که با داشت حسگرهای دقیق به دستورات صوتی شما پاسخ عملی بدهد. بهترین دستور چه خواهد بود؟؟ بسه دیگه ! خرو پف نکن! اگر همسر شما هم دچار این مشکل است و با صدای خرو پفش نمی گذارد شما بخوابید با یک فرمان، تشک را وادار کنید تا از قسمت سر کمی بالا بیاید و همسرتان محل قرار گرفتن سرش تغییر کند و خرو پف نکند!

خانه هوشمند

حسگر ملحفه
خوب می خوابید؟ مطمئنید؟ حسگر بدیت بر روی تشک و زیر ملحفه قرار می گیرد و میزان تپش قلب ، تنفس، خرو پف، و حرکت های شما را ضبط می کند. اطلاعات محیطی مانند میزان سرو صدا و دما را نیز در نظر می گیرد. اگر بدیت متوجه شود که معمولاً ساعت دو نیمه شب از خواب می پرید؛ علت آن چیست ، شاید اتاق شما خیلی سردشده یا صدا ی خر و پف تان شما را بیدار کرده ! 

خانه هوشمند

چراغ خواب هوشمند
چرا نباید تنظیم چراغ خوابتان را به صورت آنلاین انجام دهید. شرکت فیلیپس سیستم نورپردازی خانه تان را کاملا هوشمند می کند. به این معنا که شما می توانید نور را با نزدیک شدن صبح تند تر کنید تا شما را به تدریج بیدار کند. نور کم و خاکستری می خواهید؟ یا می خواهید از رنگ های ملایم یا تند استفاده کنید؟ حتی می توانید به صورت آنلاین طوری نور را تنظیم کنید که زمانی که در خانه نیستید؛ با نور پردازی طوری وانمود کنید که گویی در خانه اید.


- - , .

دانش و زندگی...
ما را در سایت دانش و زندگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی sciences بازدید : 141 تاريخ : دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت: 2:51